Hogyan lehet korlátozni az ízületi fájdalmat a 30-es években

Hogyan lehet korlátozni az ízületi fájdalmat a 30-es években

Üdvözöljük a Club 30-ban, ahol minden fáj. És nem csak a fejedben — kutatások azt mutatják, hogy ízületi fájdalom okozta ízületi gyulladás és más korral összefüggő állapotok nagyobb valószínűséggel kezdődik a 30-as évek.

Tehát, ha egy kicsit kevésbé rugalmasnak érzi magát, mint régen, vagy még akkor is, ha nem, most van az ideje, hogy extra szeretetet adjon az ízületeknek. Hogy egy szorgalmas, hogy megvédje mozogni, az ízületek, a 30-as években is sokat segít kivédeni súlyosbította fájdalom, merevség, sőt talán ízületi protézis műtét az úton.

Mi történik az ízületekkel, amikor öregszik

Ahogy öregszünk, hajlamosak vagyunk elveszíteni a rugalmasságot és az erőt az inainkban és a szalagjainkban, ami miatt az ízületi mozgás korlátozottabbá és kevésbé rugalmasabbá válik. Valójában egy rugalmassági tanulmány megállapította, hogy ha mind a férfiak, mind a nők elérik a 30-40 éves kort, a rugalmasság jelentősen csökken, és csak lefelé halad.

Ugyanakkor a porc, amely párnaként működik az ízületek csontjai között, szintén elkezd lebomlani, ami gyulladáshoz vezet, és az ízületi fájdalom egyik leggyakoribb bűnöse-az ízületi gyulladás.

Az Osteoarthritis 27 millió amerikait érint. Ez egy degeneratív betegség, amely genetikailag fejlődhet, de nagyobb valószínűséggel fordulhat elő olyan embereknél is, akik túlsúlyosak vagy sok stresszt okoztak az ízületeiken az évek során. Bizonyos esetekben a porc teljesen eltűnik, ami a csontok egymáshoz tapadását okozza mozgás közben.

Ha az ízületi fájdalom nem kapcsolódik az ízületi gyulladáshoz, a másik valószínű ok a tendinitis. Öregedés okozza az inak, hogy elveszíti bizonyos rugalmasságát, ami oda vezethet, hogy nem csak a merevség, gyulladás, de nagyobb a sérülés kockázatát. Ez gyakoribb a 30 év feletti felnőtteknél.

Kevésbé gyakori állapotok, amelyek fájdalmas ízületeket okozhatnak, a köszvény, a fibromyalgia, a lupus, a hypothyreosis vagy akár a Lyme-kór. Egy képzett ortopéd orvos segíthet meghatározni a fájdalom okát.

Hogyan védhetem meg az öregedő ízületeimet?

Az ízületek mozgásának egyik legjobb módja az ízületek mozgásának fenntartása. Stretching, gyakorlása őket minden nap elengedhetetlen, hogy kivédjék a merevség.

Amit eszel, szerepet játszhat az ízületi fájdalom korlátozásában is. Cseresznye, citrusfélék, paprika, zsíros hal csak néhány az élelmiszerek, amelyek segítenek megőrizni az ízületek egészséges. A jó táplálkozás segíthet az egészséges súly fenntartásában is-egy másik tényező, amely súlyosbíthatja a fájdalmat.

Ha gyakorolja, győződjön meg róla, hogy először nyúlik a sérülés elkerülése érdekében. Fontolja meg az alacsony hatású tevékenységek, mint például az úszás vagy séta, hogy nem lesz olyan nehéz az ízületek, és igyon sok vizet.

Végül kerülje az olyan életmódbeli szokásokat, amelyek nagyobb nyomást gyakorolhatnak az ízületekre, például nem támogató cipő viselése, ismétlődő mozgás vagy nehéz emelés.

Mikor kell orvoshoz fordulnia az ízületi fájdalom miatt?

Néha lehetséges az ízületi fájdalom műtét nélkül történő kezelése, akár OTC gyulladáscsökkentő gyógyszerekkel, a rizs módszerrel (pihenés, jég, tömörítés, magasság), akár a gyakorlási rutin megváltoztatásával.

De ha ezek egyike sem segít, vagy további tüneteket tapasztal, mint például duzzanat, bőrpír, érzékenység vagy melegség az ízület körül, ideje lehet orvoshoz fordulni. Ha olyan sérülést tapasztal, amely intenzív fájdalmat, hirtelen duzzanatot vagy mozgásvesztést okoz az ízületben, azonnal forduljon orvosához.

Leave a Comment